Bez względu na to, jak bardzo zaawansowany staje się marketing internetowy, stary dobry plakat wciąż jest w stanie utrzymać swoją pozycję. Od dużych wydruków prezentowanych na wszechmocnym formacie A0 do skromniejszych reklam produkowanych na poręcznym formacie A3; niezależnie od tego, na jaki rozmiar się zdecydujesz, przekonujący i kreatywny plakat umieszczony w doskonałej lokalizacji może szybko zwiększyć świadomość Twojej marki.

Ponieważ Boże Narodzenie jest często okresem szczytowym dla wielu firm, zdecydowanie warto wykorzystać plakaty do promowania swoich świątecznych ofert, ofert i kampanii. Jeśli potrzebujesz trochę inspiracji, aby pomóc Ci w tym, zebraliśmy listę naszych ulubionych plakatów świątecznych od marek, które opanowały marketing sezonowy. Ich przyciągające wzrok projekty doskonale pokazują, jak kreatywność, błyskotliwy dowcip i sprytne świąteczne wizualizacje dają bardzo dobre efekty...

Starbucks

Starbucks jest powszechnie znany z limitowanych edycji świątecznych napojów (Gingerbread Latte anyone?), więc nie dziwi fakt, że w swojej świątecznej kampanii plakatowej jest na najwyższym poziomie. Wykorzystanie chwytliwych tagów, świątecznych obrazów oraz wyrazistych czerwonych i zielonych odcieni to świetny sposób na włączenie wszystkiego, co świąteczne do ekskluzywnych produktów sieci kawiarni. Dzięki temu powstaje wrażenie komfortu i ciepła, a my wierzymy, że czekaliśmy cały rok na smak ich sezonowych przysmaków!

Quality Street

Brawa dla Quality Street za genialny product placement! Rozłożenie czekoladek na kształt renifera wyraźnie wskazuje widzom, że jest to reklama świąteczna. W połączeniu z ich hasłem "magiczne chwile" (rozsławionym przez ich świąteczne reklamy telewizyjne z chwytliwą piosenką Burta Bacharacha) otrzymujemy idealny plakat świąteczny.

Unicef

Plakaty tworzone przez organizację charytatywną Unicef są zazwyczaj bardzo ostre, przedstawiają wstrząsające obrazy i trudne do przełknięcia treści. Ten plakat obrał bardziej subtelny kierunek, aby pozostać w zgodzie z wzruszającą kampanią świąteczną Unicef. Pod powierzchnią jednak, wciąż udaje mu się przekazać bardzo mocny, ukryty przekaz. Spokojna, pocieszająca, świąteczna scena, którą widzimy, jest prawdopodobnie wyraźnym kontrastem z surowym środowiskiem, w którym żyją dzieci, dla których Unicef zbiera fundusze. To właśnie dzięki uświadomieniu sobie tego faktu przez widzów, plakat staje się niezwykle skuteczny - pokazuje, że nie zawsze trzeba używać niepokojących treści, aby przekazać swoją opinię.

Gap

Nie musisz widzieć logo, aby wiedzieć, że Gap zaprojektował ten plakat. Doskonale reprezentuje to, o co chodzi w firmie, będąc zabawnym, zrelaksowanym i przyjemnie preppy. Płatek śniegu nawiązuje do sezonu świątecznego i świetnie prezentuje ofertę firmy. Wykorzystanie różnych odcieni czerwieni działa naprawdę dobrze na czystym białym tle i ogólny efekt jest jednym z zabawnych świąt rodzinnych.

Ikea

Och Ikea, jesteś dobry. Podobnie jak w przypadku Quality Street, Ikea genialnie wykorzystała lokowanie produktu, aby stworzyć imponujący obraz. Podoba nam się, jak zrobili choinkę z książek, a wszystko, co jest potrzebne, aby to uzupełnić, to proste "życzenia sezonowe". Brawo, Ikea, brawo!

Tide

Słodkie, proste, ale jakże dobre. Marka detergentów Tide zna się na rzeczy, jeśli chodzi o świąteczny marketing. Zamiast przesadzać ze świątecznymi obrazami i dużymi wizualizacjami, zdecydowano się na skromny plakat, który mówi odbiorcom wszystko, co powinni wiedzieć o marce. Biała koszula, cieknące pióro, plama w kształcie drzewa i genialny tagline tworzą satysfakcjonującą mieszankę genialnej reklamy, a wszystko to spięte sprytną, małą kokardką!

Kit Kat

Aby dopełnić kolekcję, oto ciepła, świąteczna scena, która wprawi nas wszystkich w świąteczny nastrój! Grając na swoim słynnym powiedzonku "Have a break", Kit Kat wykonał niesamowitą pracę, aby przenieść świąteczny nastrój na swoich odbiorców. Myśl o Santa whipping off jego brodę i chwytając Kit Kat podczas gdy on cieszy się szybką przerwę od groty jest wystarczająco wyciągnąć uśmiech z Grinch!