Dla wielu marketerów głównym celem jest znalezienie i pozyskanie nowych klientów. Należy jednak pamiętać, że pielęgnowanie relacji z obecnymi klientami i ich utrzymanie jest równie ważne.

Sekret zatrzymania lojalnych klientów sprowadza się do jednej rzeczy: satysfakcji. Jak bardzo zadowoleni są klienci z doświadczeń, jakie odnieśli korzystając z usług Twojej firmy?

Niezależnie od tego, czy chcesz dowiedzieć się, jak klienci oceniają swoje doświadczenia związane z zakupami, czy też chcesz znaleźć sposób na ich poprawę, aby zwiększyć poziom utrzymania klientów, druk jest fantastyczną (i niedrogą) opcją. Oto 5 najlepszych sposobów na wykorzystanie druku do zatrzymania klientów.

1. Przeprowadź ankietę wśród klientów

Po pierwsze, musisz zmierzyć poziom zadowolenia swoich obecnych klientów. Chociaż wydrukowanie długiej ankiety, którą można rozdać klientom po zrobieniu u Ciebie zakupów nie jest idealnym rozwiązaniem - i z pewnością nie będzie skuteczne - druk można wykorzystać do skierowania klientów na Twoją stronę internetową lub stronę z recenzjami, aby zostawili kilka opinii.

Jednym z naszych ulubionych przykładów firmy, która w ten sposób wykorzystuje druk do swoich celów, jest Pizza Express. Na koniec posiłku, wraz z rachunkiem, klienci otrzymują tę wizytówkę:

(Źródło: Pizza Express)

Wizytówka ta zawiera wszystkie ważne elementy, które prowadzą klientów do strony z opiniami - w tym zachętę w postaci darmowych kulek do ciasta oraz możliwość wzięcia udziału w losowaniu nagrody o wartości 500 funtów. Chociaż nie musisz oferować tak ekstrawaganckiej oferty, to jednak każdy rodzaj zachęty może zwiększyć odsetek odpowiedzi na ankiety przeprowadzane wśród klientów.

2. Uruchom program lojalnościowy

92% Brytyjczyków korzysta z programów lojalnościowych przynajmniej raz w miesiącu, więc jeśli jeszcze nie dołączyłeś do tego trendu, tracisz sporo czasu.

Karty lojalnościowe to zdecydowanie najbardziej opłacalny sposób na rozpoczęcie własnego programu nagród. Ich działanie polega na nagradzaniu lojalności klientów upominkami lub darmowymi usługami po określonym czasie lub liczbie dokonanych zakupów. Drukowanie własnych kart lojalnościowych jest niezwykle tanie, zwłaszcza jeśli kupuje się je w dużych ilościach.

Na przykład poniższa karta lojalnościowa oferuje 25 funtów zniżki na masaż po wykonaniu 10 zabiegów masażu. Jest to świetny sposób, aby upewnić się, że klienci wrócą, aby zrealizować swoją nagrodę.

(Źródło: Yelp)

Jeśli nadal nie wiesz, jak zaprojektować swoją kartę lojalnościową, oto kilka inspiracji!

3. Wprowadź uniformy

Klienci wiedzą, kiedy Twoi pracownicy są zadowoleni z pracy, a to po części zależy od tego, czy czują się częścią zespołu i jak bardzo są doceniani. Jedno z badań wykazało, że szczęśliwi pracownicy są o 20% bardziej produktywni, a to może zwiększyć sprzedaż o 37%!

Na szczęście druk może przyczynić się do poprawy obu tych aspektów, co z kolei poprawi wrażenia klientów.

Zapomnij o niewygodnych krawatach i koszulach zapinanych na guziki - niestandardowe t-shirty to nowy fajny uniform, który szturmem zdobywa świat handlu detalicznego i gastronomii. Wystarczy spojrzeć na to, jak Handmade Burger Company daje czadu:

(Źródło: Handmade Burger Co)

Markowe uniformy składające się z t-shirtów nie tylko jednoczą pracowników, ale także sprawiają, że są oni bardziej rozpoznawalni. Według ASA, 97% konsumentów uważa, że dzięki uniformom pracownicy są łatwiej rozpoznawalni, 70% uważa, że dzięki nim pracownicy wyglądają bardziej profesjonalnie, a 60% uważa, że dzięki nim pracownicy są lepiej wyszkoleni.

Ogólnie rzecz biorąc, istnieje wiele sposobów na to, aby nowe uniformy z nadrukiem poprawiły obsługę klienta i zachęciły go do ponownych zakupów.

4. Stwórz pozytywne doświadczenie

Nie ma nic gorszego niż obsługa klienta, która pozostawia niesmak w ustach. Jeśli uda Ci się osiągnąć odwrotny skutek - i stworzyć coś pozytywnego - za pomocą czegoś tak prostego, jak nadruk, z pewnością osiągniesz oczekiwane rezultaty.

Prezenty to doskonały sposób na promowanie Twojej firmy i sprawienie, że klienci będą podekscytowani i pozytywnie nastawieni do Twojej marki. Oznacza to, że klienci chętniej pozostaną z Tobą - zwłaszcza jeśli stale organizujesz konkursy i akcje rozdawnicze, ponieważ istnieje prawdopodobieństwo, że w przyszłości będą mogli ponownie wziąć udział w konkursie i wygrać.

Jaka powinna być zatem nagroda w Twoim konkursie? Zalecamy upiec dwie pieczenie na jednym ogniu i zwiększyć świadomość marki poprzez rozdanie pewnego rodzaju artykułów promocyjnych z Twoim logo. Świetnym przykładem mogą być kubki i torby - są to rzeczy, których ludzie będą używać, a nawet publicznie. Dzięki temu Twoja marka będzie widoczna dla jeszcze większej liczby osób!

(Źródło: Waterstones)

Jedną z marek, która robi to szczególnie dobrze, jest Waterstones. Co więcej, doskonale nadaje się ona do noszenia produktu, który sprzedaje - książek! Aby dodatkowo uatrakcyjnić akcję rozdawania nagród, w miarę możliwości rozdaj jeden ze swoich produktów wewnątrz torby.

5. Zapraszaj klientów na imprezy

Świetnym sposobem na budowanie relacji, szczególnie w przypadku firm B2B, jest zapraszanie klientów na wydarzenia i imprezy firmowe - takie jak wyjścia towarzyskie, spotkania czy pikniki. W przypadku firm B2C możesz organizować wydarzenia w sklepie, takie jak wyprzedaże dla VIP-ów, aby klienci poczuli się naprawdę wyjątkowo.

Aby to osiągnąć, musisz mieć świetnie wydrukowane zaproszenia, które wyślesz do najlepszych klientów. Pamiętaj, aby na zaproszeniach zostawić trochę wolnego miejsca na odręczne napisanie osobistej wiadomości. 44% konsumentów twierdzi, że po spersonalizowanych doświadczeniach prawdopodobnie ponownie dokona zakupu, dlatego warto uwzględnić to w każdej kampanii marketingowej, o ile to możliwe.

(Kliknij na powyższy obrazek, aby rozpocząć dostosowywanie tego darmowego szablonu)

Nasza gama darmowych szablonów Damask jest idealna dla kosmetyczek, salonów lub sprzedawców detalicznych, którzy chcą zaprosić klientów na sesję próbną, szkolenie lub tajne wydarzenie sprzedażowe. Możesz też przejrzeć całą gamę darmowych szablonów zaproszeń, aby znaleźć ten, który będzie idealny dla Twojej firmy.

Mamy nadzieję, że te pięć różnych sposobów wykorzystania druku w celu zatrzymania klientów pomoże Twojej firmie pobudzić ją do działania, na co zasługuje. Aby uzyskać jeszcze więcej najnowszych wskazówek i porad biznesowych, śledź nasz blog Think Big: centrum dla małych firm i startupów. Zawsze chętnie służymy pomocą w przygotowaniu materiałów do druku. Skontaktuj się teraz z naszym zespołem ekspertów ds. druku.