Minimalistyczny design jest wszędzie. Ciągle robimy rzeczy mniejsze, bardziej kompaktowe i pozbawiamy je designu, aż do momentu, gdy zostają nam tylko gołe elementy.  

Czym więc jest minimalizm? Jak sama nazwa wskazuje, oznacza to użycie minimalnej ilości materiałów do osiągnięcia pożądanego efektu, punktu lub przesłania.

Poszukując artystów zajmujących się minimalizmem, natknąłem się na kultowe plakaty filmowe i telewizyjne, które udowadniają, że można zrobić więcej, używając mniej.

Projektując minimalny plakat, chcesz, aby elementy były proste i nieskomplikowane. Minimalizm jest łatwy do opisania, ale nie tak łatwy do zaprojektowania.

Jak więc zaprojektować minimalny plakat, z którego można być dumnym?

Mniej znaczy więcej

Do tego właśnie sprowadza się minimalizm. Wszyscy lubimy ciekawe, przyciągające wzrok i złożone projekty, ale tylko dlatego, że możesz coś dodać, nie znaczy, że powinieneś.

Odejmuj, aż przestanie działać

Projektowanie graficzne to komunikacja wizualna. Odejmuj elementy od swojego projektu, aż komunikat, który chcesz przekazać, przestanie być czytelny. Zadaj sobie pytanie: "czy bez tego mój projekt nadal będzie działał na 100%?".

Każdy szczegół się liczy

W minimalnym designie każdy szczegół ma znaczenie. To, co zdecydowałeś się zostawić, jest istotne. Obramowanie wokół obrazu, kolory, typografia - wszystko staje się ważne dla ogólnego wyglądu projektu.

Duża typografia

Typografia jest często używana w zastępstwie obrazów, aby dodać więcej zainteresowania do projektu.

Mam nadzieję, że ten mały wycinek tego, jak minimalizm może pomóc zainspirować Twój następny projekt marketingowy, czy to plakaty, ulotki czy nawet wizytówki.