Kolory Twojej marki są tym, co ludzie będą rozpoznawać. To nie logo, ale kombinacja kolorów sprawia, że marka jest charakterystyczna. Dlatego tak ważne jest, aby pracować nad kolorami marki podczas tworzenia startupu.

Zebraliśmy kilka najważniejszych wskazówek, które pomogą Ci stworzyć paletę kolorów marki bez stresu.

1. Zrozum, co oznaczają kolory

Obraz: www.luxdeco.com

Musisz wybrać główny kolor, który będzie odzwierciedlał wizję i styl Twojej marki. Każdy kolor ma inne skojarzenia psychologiczne, dlatego ważne jest, aby upewnić się, że kolory pasują do działalności firmy.

Na przykład, badania wykazały, że kolor czerwony pobudza apetyt. Dlatego tak wiele restauracji typu fast food używa tego koloru! Żółty może być postrzegany jako znak ostrzegawczy, ale odpowiedni odcień może być słoneczny i radosny. Niebieski jest postrzegany jako kolor "korporacyjny", który należy traktować poważnie, ponieważ wydaje się mieć większy autorytet w oczach klienta.

Zapoznaj się z psychologią kolorów, aby upewnić się, że nie wybierasz kolorów marki, które są sprzeczne z etosem lub wizją Twojej firmy. Wynika z nich, że niektóre kolory wywołują u konsumentów określone odczucia - dzięki temu można dotrzeć do odbiorców nawet poprzez najmniejsze szczegóły. Na przykład ciepłe kolory, takie jak czerwony, żółty i pomarańczowy, są idealne dla restauracji, podczas gdy błękity są idealne dla firm korporacyjnych.

Teoria kolorów

Innym sposobem na poznanie kolorów jest zapoznanie się z teorią kolorów. Teoria ta sugeruje, że kolory znajdujące się naprzeciwko siebie na kole barw dobrze do siebie pasują. Poniżej znajduje się nieco więcej informacji na ten temat.

2. Ogranicz kolory do minimum

To kuszące, aby mieć wszystkie kolory pod słońcem, ale poczekaj! Kilka kolorów utrzyma siłę Twojej marki, ale zbyt wiele ją rozcieńczy.

Pomyśl o słynnych logotypach, takich jak McDonald's, Amazon czy Facebook. Ich paleta kolorów jest bardzo minimalna i już na pierwszy rzut oka można rozpoznać, że coś pochodzi od ich marki (nawet bez logo).

Wybierz swój główny kolor, a następnie znajdź do dwóch kolorów uzupełniających, które będą z nim współgrać. Istnieje wiele narzędzi online, które pomogą Ci wybrać odcienie i tony, które będą stanowić podkreślenie koloru głównego. Jeśli korzystasz z naszego darmowego narzędzia do projektowania online, znajdziesz tu kilka przykładów palet kolorów, które mogą Cię zainspirować.

3. Sprawdź, czy Twoi konkurenci nie mają podobnych kolorów

Kiedy już znajdziesz kombinację, która Ci się podoba i która Twoim zdaniem będzie dobrze odzwierciedlać tożsamość Twojej marki, zrób jeszcze kilka badań. Upewnij się, że Twoje kolory i logo nie są zbyt podobne do konkurentów. Nie tylko może to narazić Cię na problemy związane z prawami autorskimi, ale także Twoi klienci mogą pomylić te dwie firmy (co nigdy nie jest dobre!).

Nie znaczy to, że nie można mieć tego samego głównego lub głównego koloru. Spójrzmy na Facebooka, LinkedIn i Twittera: wszystkie są niebieskie! Jednak ich logotypy różnią się od siebie na tyle, by wyraźnie odróżniać poszczególne firmy. Używają one także różnych odcieni niebieskiego.

Wszystko zależy od kombinacji koloru głównego, kolorów akcentujących i projektu logo. Jeśli logo różni się od logo konkurencji na tyle, że jest wyraźnie odrębną firmą, to wszystko będzie dobrze.

4. Włącz kolor wezwania do działania

Obraz: convertkit.com

Poza kolorem głównym i dwoma kolorami akcentującymi, zarezerwuj dodatkowy kolor z palety barw Twojej marki dla wszystkiego, co wymaga działania. Może to być przycisk na stronie internetowej, który umożliwia pobranie czegoś, lub w wiadomości e-mail, który pokazuje, gdzie klienci muszą kliknąć, aby skorzystać z oferty.

Sztuczka z kolorem wezwania do działania polega na tym, aby używać go tylko wtedy, gdy klient musi coś zrobić. Na przykład, obrysuj formularz online ramką w kolorze wezwania do działania, aby pokazać, że potrzebujesz informacji od klienta, zanim będzie mógł kontynuować.

Znajdź swój kolor wezwania do działania, sprawdzając koło kolorów. Przyjrzyj się głównemu kolorowi Twojej marki i wybierz coś, co znajduje się po przeciwnej stronie koła kolorów. W ten sposób uzyskasz uzupełniający, ale wyraźnie odmienny odcień, który będzie się wyróżniał wszędzie, gdzie go umieścisz.

Wybór schematu kolorów marki brzmi jak proste zadanie, ale może zająć dużo czasu! Poszukiwania mogą zająć trochę czasu, ale dzięki nim Twój startup będzie miał profesjonalny wygląd marki już od pierwszego dnia działalności.