Każdy sklep wykorzystuje jakąś formę visual merchandisingu, a najlepsze z nich robią to nawet bez świadomości. Niezależnie od tego, czy chcesz mieć więcej pomysłów na to, jak sprawić, aby Twoje ekspozycje sprzedaży pop lub jesteś ustawienie sklepu po raz pierwszy i chcesz dodać trochę struktury do sklepu, mamy cię pokryte w tym ostatecznym przewodnikiem do paznokci sprzedaży detalicznej wyświetlacz.

Co to jest Visual Merchandising?

Visual merchandising jest ważną częścią strategii każdego sklepu detalicznego. Chodzi o to, aby przyciągnąć ludzi do sklepu i zmaksymalizować estetykę produktów, aby zwiększyć sprzedaż. Istnieje wiele różnych sposobów na zwiększenie atrakcyjności sklepu (które omówimy w tym artykule), od ekspozycji okiennych i oświetlenia po hierarchię i banery.

Dlaczego Visual Merchandising jest ważny?

Merchandising wizualny polega na tym, jak klienci postrzegają Twój biznes, a to postrzeganie może przynieść wiele korzyści dla Twojego biznesu. Oto kilka z nich, które prawdopodobnie zauważysz od razu.

1. Przywiązanie do marki - ekspozycje sklepowe pozwalają klientom doświadczyć Twojej marki poprzez elementy wizualne. Przykłady, gdzie visual merchandising ucieleśnia markę, aby wzmocnić następujące ich bazy klientów obejmują Lush, którzy używają wszystkich naturalnych drewnianych i kredowych wyświetlaczy.

2. De-Cluttering - Strategiczne planowanie, gdzie twoje wyświetlacze pójdą i jak będą wyglądać, może stworzyć świetny przepływ przez twój sklep i uniknąć tego, że stanie się przytłaczający dla klientów.

3. Motywy - motywy, takie jak użycie koloru czerwonego podczas wyprzedaży lub motywy świąteczne, wskazują klientom, że dzieje się coś specjalnego lub ekskluzywnego. Nowy układ, nowe oznakowanie i nowe kolory tworzą kontrast z resztą Twojego sklepu, pokazując klientom, które produkty są objęte ofertą.

6 sztuczek Visual Merchandisingu do wypróbowania

1. Oświetlenie

Upewnienie się, że Twój sklep jest dobrze oświetlony jest kluczowe dla maksymalizacji sprzedaży. Oświetlenie nie tylko pomaga klientom lepiej widzieć produkty i podkreśla wszystko, co błyszczy, ale może również stworzyć wiele różnych efektów w zależności od tego, jak je wykorzystasz.

Oświetlenie może faktycznie pomóc w ustawieniu nastroju dla sklepu. Miękkie oświetlenie sprawia wrażenie intymnego i zachęcającego, natomiast jasne oświetlenie sprawia wrażenie nowoczesnego i energicznego.

2. Signage

Oznakowanie ma wiele zastosowań w ekspozycji detalicznej i nigdy nie należy się bez niego obyć. Od plakatów reklamujących wyprzedaż do punktów cenowych podkreślających kluczowe ceny, chodzi o jasną komunikację. Klienci są bardziej skłonni do dokonania zakupu, jeśli znają wszystkie zmienne, takie jak cena i miejsce, do którego muszą się udać, aby zapłacić.

Zalecamy stosowanie oznakowania kierunkowego, aby pokazać klientom, gdzie mają się udać, np. gdzie znajduje się Twoja kasa, kategorie produktów i wszelkie udogodnienia, jakie posiadasz. Sugerujemy również dodanie znaków takich jak naklejki na okna podczas sprzedaży.

3. Opakowanie

Kolejnym ważnym elementem, o którym należy pomyśleć jest opakowanie, które może wiele powiedzieć o Twojej marce. Na przykład, zwykła jednorazowa torba transportowa będzie miała inny efekt niż markowa torba z papieru kraftowego. Łatwym sposobem na zaklejenie małych pudełek i kopert są naklejki. Dodanie małej naklejki z logo znacznie poprawia estetykę opakowania, nie kosztując przy tym zbyt wiele czasu ani pieniędzy.

Pakowanie przedmiotów, zwłaszcza prezentów i delikatnych produktów, takich jak szklanki czy kubki, może również poprawić postrzeganie Twojej marki. Wybierz bibułkę, która pasuje do koloru Twojej marki, aby uzyskać dodatkowe punkty!

4. Uniform

Uniform i wygląd pracowników może być czymś, o czym łatwo zapomnieć podczas planowania wyglądu sklepu detalicznego. Generalnie, powinieneś stworzyć wytyczne przypominające pracownikom, że ich wygląd powinien być zawsze czysty i profesjonalny.

Jeśli chodzi o uniform, to jest to całkowicie zależne od Ciebie! Jeśli prowadzisz sklep z odzieżą, ubranie pracowników w ubrania, które sprzedajesz, może pomóc klientom w wyobrażeniu sobie, jak będą wyglądały poszczególne rzeczy, a dodatkowo zapewni, że wszystko będzie oznaczone marką. W przypadku sklepów z odzieżą codzienną lub technologiczną preferowany jest T-shirt. Zachowaj spójność dzięki markowym koszulkom dla swoich pracowników.

5. Punkt sprzedaży

Wyświetlacze w punktach sprzedaży to specjalistyczna forma promocji sprzedaży, zwykle znajdują się w pobliżu kas lub na końcach korytarzy. Może to być promocja nowego asortymentu lub czegoś, po co mali klienci niekoniecznie przyjdą do sklepu, ale podniosą to, gdy będą czekać w kolejce do obsługi, np. miętówki do samochodu.

Istnieje kilka różnych sztuczek, aby uzyskać swój wyświetlacz punktu sprzedaży prawo. Jednym z nich jest zasada trzech, która mówi, że ludzie są bardziej wizualnie zaangażowani, gdy widzą grupę trzech przedmiotów. Na przykład, można ustawić trzy manekiny w oknie lub grupować elementy wyświetlacza w grupach po trzy.

Ponadto, możesz spróbować zastosować zasadę piramidy w swojej ekspozycji sklepowej, która wykorzystuje trójkątną strukturę do zaprezentowania trzech lub więcej produktów. Doskonałym sposobem na zobrazowanie tego w przypadku stoiska z wieloma przedmiotami jest trójwarstwowy tort - z mniejszą ilością na górze, kilkoma w środku i większą ilością na dole.

Poniższy przykład wykorzystuje wiele grup po trzy produkty z doskonałym przykładem zasady piramidy pokazanej z pudełkami na prezenty.

(Bright Goods)

6. Kolory

Kolory mogą być również wykorzystywane strategicznie podczas planowania ekspozycji detalicznej lub visual merchandisingu, a nawet wpływać na sposób, w jaki ludzie dokonują zakupów w Twoim sklepie. Oto kilka wskazówek dotyczących wykorzystania kolorów w Twoim sklepie.

Kolory marki

Włączenie kolorów marki lub przynajmniej użycie kolorów uzupełniających jest konieczne przy wyborze kolorów ekspozycji sklepu, ponieważ to właśnie one sprawiają, że Twoja marka jest natychmiast rozpoznawalna. Wybierz jeden lub dwa kluczowe kolory marki i połącz je z czymś neutralnym, jak czerń, biel lub szarość, aby uzyskać najlepszy efekt.

Kolory nastroju

Psychologia kolorów sugeruje, że różne kolory wywołują różne emocje, co oznacza, że wybrane przez Ciebie kolory mogą całkowicie zmienić sposób, w jaki ludzie robią zakupy w Twoim sklepie. Na przykład, użycie kolorów takich jak czerwony do oznaczenia wyprzedaży najprawdopodobniej wywoła u klientów poczucie pilności, podczas gdy użycie koloru niebieskiego będzie miało bardziej uspokajający efekt, co oznacza, że klienci spędzą więcej czasu przeglądając Twój sklep w spokojnym tempie.

Podkreślanie sprzedaży

Odważne kolory, takie jak czerwony i żółty, są często używane, aby zwrócić uwagę na oferty specjalne, jednak ważne jest, aby ponownie rozważyć kolory Twojej marki. Jeśli Twój branding wykorzystuje dużo czerwieni, czerwony znak sprzedaży nie będzie miał dużego wpływu. Wybierz coś jasnego i odważnego, co również kontrastuje z głównymi kolorami sklepu, aby jak najlepiej podkreślić gwiazdkowe zakupy.

Fantastyczna ekspozycja sprzedaży sprowadza się do jednej rzeczy: jak atrakcyjny jest Twój sklep i produkty dla klientów. Mamy nadzieję, że ten blog pomoże Ci znaleźć nowe i ekscytujące sposoby wykorzystania kolorów, oświetlenia i hierarchii, aby stworzyć ten ważny, pożądany efekt - zmaksymalizować sprzedaż! Oto wszystko, czego potrzebujesz do ekspozycji w sklepie.