Jako właściciel małej firmy, musisz być na bieżąco z najnowszymi trendami marketingowymi, aby nie przegapić żadnej sztuczki. Zebraliśmy 30 obowiązkowych statystyk dotyczących marketingu w małych firmach, które pomogą Ci w podejmowaniu świadomych decyzji dotyczących kolejnych kroków marketingowych. Przeczytaj dalej, aby poznać nasze wnioski dotyczące content marketingu, email marketingu, mediów społecznościowych i nie tylko.

Statystyki dla małych firm

- W naszym badaniu dotyczącym małych firm, instantprint odkrył, że 48% właścicieli małych firm zgadza się, że reputacja ich firmy jest ich najcenniejszym aktywem biznesowym. Dlatego też, obsługa klienta powinna być dla nich priorytetem!
- 49% właścicieli małych firm nie jest pewnych czy ich działania marketingowe są skuteczne, a 14% wie, że nie są. Zdecydowana mniejszość marketerów z małych firm stosuje taktyki, o których wiedzą, że są skuteczne. (Leadpages)
- 42% właścicieli małych firm przyznaje, że nie korzysta z rozbudowanej strony internetowej i kanałów social media w celu prowadzenia marketingu swojej firmy. (The Drum)
- 6 na 10 bardzo małych firm nie zdążyło jeszcze zaistnieć w sieci i założyć strony internetowej. (GoDaddy)
- Nawet jeśli światowe wydatki na reklamę ma spowolnić, jego wzrost jest nadal przewidywane do osiągnięcia zdumiewające 12,9% w przyszłym roku, przekształcając Internet w największym medium dla reklamy. (MediaPost)
- W badaniu zarówno dużych, jak i małych firm w 2017 roku 30% wydatków na marketing internetowy poszło na SEO, 23% na rozwój strony internetowej, 26% na PPC. (HubShout)
- Millennialsi są optymistycznie nastawieni do swoich firm. Trzech na czterech właścicieli firm z grupy millenialsów spodziewa się, że ich firmy poprawią się w ciągu najbliższego roku. (Wells Fargo)





Z tych statystyk możemy wyciągnąć wniosek, że właściciele małych firm dostrzegają znaczenie skutecznego marketingu. Jednak pewien odsetek ma trudności z jego wdrożeniem. Może to być spowodowane brakiem wiedzy lub zasobów, a może przy tak wielu aspektach, jakich oczekuje się teraz od firmy, właściciele mogą nie być pewni, od czego zacząć.

Media społecznościowe

- 50% Instagramowiczów śledzi firmy. (Instagram) Upewnij się, że zamieszczasz angażujące treści, aby Twoja firma pojawiła się w kanałach Twoich klientów!
- 72% konsumentów oczekuje odpowiedzi w ciągu jednej godziny, gdy składają skargę do marki za pomocą Twittera. (Econsultancy)
- Właściciele małych firm podwoili swoje wydatki na reklamę społeczną w ciągu ostatnich dwóch lat. (iMedia Connection)
- 44% lokalnych firm twierdzi, że polega na mediach społecznościowych, aby generować świadomość marki, a 41% zależy od nich, aby napędzać przychody. (eMarketer)
- 88% właścicieli małych firm korzysta z mediów społecznościowych, aby wspierać swoje firmy, a połowa (54%) planuje zainwestować w media społecznościowe w 2017 roku. (The Drum)
- 55% małych firm aktualizowało treści biznesowe w mediach społecznościowych co miesiąc lub rzadziej, podczas gdy zaledwie 15% robiło to codziennie, a 30% co tydzień. (eMarketer)
- Posty na Facebooku ze zdjęciami widzą 2,3x większe zaangażowanie niż te bez zdjęć. (BuzzSumo)





Znaczenie mediów społecznościowych staje się jasne dla większości właścicieli małych firm i jest to obecnie kluczowy element napędzający sprzedaż. Opanuj sztukę angażujących postów i upewnij się, że reagujesz na wiadomości od klientów, a na pewno będziesz czerpać korzyści!

Marketing treści

- Coraz więcej firm dostrzega znaczenie marketingu treści. Średnio, przeznaczają one 32% całkowitego budżetu marketingowego na treści. (Content Marketing Institute)
- 75% marketerów zaobserwowało pozytywny zwrot z działań content marketingowych. (Contently)
- 48% mniejszych organizacji posiada udokumentowaną strategię contentową, w porównaniu do zaledwie 41% większych organizacji. (CMI)
- 56% marketerów uważa, że spersonalizowane treści promują wyższe wskaźniki zaangażowania. (http://contentmarketinginstitute.com/2016/08/content-marketing-stats/)
- Podczas gdy content marketing kosztuje 62% mniej niż outbound marketing, generuje ponad trzy razy więcej leadów. (Content Marketing Institute)
- Spośród małych firm posiadających stronę internetową, 10% aktualizowało ją co najmniej raz w tygodniu, 33% co najmniej raz w miesiącu, a 21% raz w roku lub dłużej. (eMarketer)




Właściciele małych firm częściej niż większe przedsiębiorstwa stosują strategię contentową i z roku na rok inwestują większą część swojego budżetu w treści. Zrozumiałe jest dlaczego, jeśli weźmie się pod uwagę efekt, jaki może przynieść świetna treść.

Email Marketing

- Według najnowszych statystyk, 4,3 miliarda ludzi posiada email, co stanowi około połowę światowej populacji. (ReadWrite)
- Ale 2/3 wszystkich e-maili jest całkowicie ignorowanych i nigdy nie otwieranych (HubSpot) Dlatego ważne jest, aby wymyślać innowacyjne sposoby, aby skłonić klientów do otwierania Twoich e-maili!
- 75% z 900 milionów użytkowników Gmaila ma dostęp do swoich kont za pomocą urządzeń mobilnych (Campaign Monitor). W związku z tym należy zadbać o to, aby e-maile były dobrze odczytywane na urządzeniach mobilnych.
- E-maile ze spersonalizowanymi tematami są o 26% chętniej otwierane (Campaign Monitor). Pozyskiwanie informacji o klientach jest więc przydatną taktyką.
- Właściciele małych firm stwierdzili, że 49% z nich nie korzysta z danych email marketingowych, aby wspomóc swoje kampanie email marketingowe, ponieważ nie wiedzą od czego zacząć. (Constant Contact)
- Klienci e-commerce, którzy otrzymali wiele wiadomości e-mail dotyczących porzuconego koszyka, są 2,4 razy bardziej skłonni do sfinalizowania zakupu niż ci, którzy otrzymali tylko jedną wiadomość uzupełniającą. (Experian)




Biorąc pod uwagę, że połowa ludności świata ma dostęp do poczty elektronicznej, a znaczny procent ma dostęp do poczty elektronicznej na swoich telefonach, byłoby wielkim błędem nie skorzystać z tej możliwości. Wydaje się jednak, że właściciele małych firm mogą nie mieć wszystkich informacji, których potrzebują.

Optymalizacja pod kątem wyszukiwarek


- Google zmniejszyło liczbę organicznych niebieskich linków wyświetlanych jako wynik wyszukiwania z 10 do 8,5, średnio. (Searchmetrics) Dlatego teraz jeszcze ważniejsze jest, aby pojawić się wysoko na tych stronach wyszukiwania.
- Marketerzy uważają, że SEO staje się coraz bardziej efektywne. 82% z nich deklaruje, że efektywność wzrasta, a 42% z tej grupy twierdzi, że efektywność znacząco wzrasta. (MarketDive)
- Jednak tylko 17% właścicieli małych firm będzie inwestować w SEO w 2017 roku (The Drum) Może to wskazywać na brak świadomości znaczenia SEO i gdzie można uzyskać pomoc w jego wdrożeniu.
- 200 milionów+ osób korzysta obecnie z blokerów reklam (PageFair). Dlatego dotarcie do klientów organicznie jest ważniejsze niż kiedykolwiek.


Jest teraz ważniejsze niż kiedykolwiek, aby pojawić się wysoko na stronach wyników wyszukiwania, więc niepokojące jest to, że tak mały odsetek właścicieli małych firm decyduje się na inwestowanie w SEO.

Mamy nadzieję, że te statystyki dały Ci pewien wgląd w ostatnie trendy marketingowe w małych firmach i pomogły Ci zaplanować własną strategię marketingową. Dbaj o aktualność swoich treści i zainwestuj w profesjonalne doradztwo SEO, a zapewnisz sobie wyraźną przewagę.

Czy masz jakieś wskazówki marketingowe dla właścicieli małych firm? Daj nam znać na Twitterze lub Facebooku!